måndag 1 december 2014

här har du mig igen

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev här. Mycket har hänt på filmfronten, och jag har en mängd biofilmer som jag borde skriva och berätta om. Reflektera och spinna vidare på de tankemönster som väcktes när filmerna sågs. För ja, film är som bekant bäst på bio. Och därför vill jag förmedla mina tankar till dig. Jag ska försöka ta mig lite tid att sammanfatta de filmer jag sett under året, en gång för alla. Tipsa, inspirera, och diskutera. Så snart jag får tid och möjlighet.

Under tiden så mumsar jag på några glada tankar gällande mitt serienörderi. I ärlighetens namn är just serienörderi något som har växt sig allt starkare under det senaste året. Jag följer flera serier under veckorna. Och när jag inte gör det maratonplöjer jag någon av de serier som jag tycker att jag borde se. Och jag njuter. Oh så jag njuter.

Som bekant är jag även en sucker för soundtracken, vilket gör att många av de serier jag följer får en egen Spotify-lista. Särskilt de som bygger soundtracken på populärmusik, snarare än klassiska soundtracks med symfoniorkestrar. Mina listor till The Blacklist och Peaky Blinders är för tillfället favoriterna. Otroligt mycket snygg musik i dessa båda serier. Bra plattform för musiktips! Även listan med seriernas intro-melodier ligger mig varmt om hjärtat. Du hittar dem i soundtrackslistan nedan, till höger.

Nu är min tanke att varva biobesöken med tankar kring serier jag följer. Det kanske inte blir varje serie, inte varje vecka. Men regelbundenheten är en stark förhoppning. Jag vill bara sprida min kärlek för älskade rörliga tingestar. Och jag hoppas du vill följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar